Pengaruh Penggunaan Media Sosial sebagai Strategi Promosi terhadap Peningkatan Penjualan di PT. Destini Marine Safety

Authors

  • Immanuel Zai Universitas Internasional Batam
  • Mashita Ayuni Universitas Internasional Batam

DOI:

https://doi.org/10.59024/faedah.v3i1.1247

Keywords:

Social Media, Promotion Strategy, Increase Sales, PT. Destini Marine Safety, Digital Technology

Abstract

This research aims to analyze the influence of using social media as a promotional strategy on increasing sales at PT. Destini Marine Safety. Along with the development of digital technology, social media has become an effective promotional tool for companies in expanding market reach and increasing interaction with consumers. The research method used is a quantitative method with a descriptive approach. Data was collected through interviews and observations of the company's promotional activities on social media. The research results show that the use of social media as a promotional strategy has a significant effect on increasing sales. Platforms like Instagram help companies disseminate product information, build relationships with customers, and increase customer loyalty. With increased interaction and exposure through social media, PT. Destini Marine Safety experienced positive sales growth. This research recommends optimizing the use of creative and interactive content to increase the effectiveness of promotions on social media.

References

Adam, A. A., & Wenas, R. S. (2022). Digital marketing melalui media sosial sebagai strategi pemasaran umkm di kota tomohon. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 10(2).

AL, F. G. (2022). Strategi Pemasaran Dalam Menggunakan Media Sosial Instargam Pada Toko Triyo Sport Semarang. Solusi, 20(2), 180–186.

Andriana, A. N., Hijrah, L., Putri, D. A., Putri, W. U., Fauziah, S., & Darus, C. O. (2022). Pelatihan Strategi Social Media Marketing Menggunakan Instagram Dalam Meningkatkan Penjualan Online. JMM (Jurnal Masyarakat Mandiri), 6(2), 1477–1485.

Bilgies, A. F., & Muhajir, A. (2022). Pengaruh Digital Marketing Dan Strategi Promosi Terhadap Peningkatan Penjualan Pada CV. Sinar Terang Gresik. ADILLA: Jurnal Ekonomi Syariah, 5(2), 36–50.

Billah, A. M. (2021). Strategi Pemasaran Melalui Media Sosial Dan Pameran Online Untuk Meningkatkan Penjualan Ekspor Perspektif Etika Bisnis Islam (Studi Kasus Pada Cv. Palem Craft Jogja).

Husna, F. M., & Nurbaiti, N. (2024). Penerapan Digital Marketing dan Promosi Pada Perusahaan PT. Penawar Legenda Maju. Inisiatif: Jurnal Ekonomi, Akuntansi Dan Manajemen, 3(1), 76–91.

Lailia, V. R., & Dwiridotjahjono, J. (2023). Penerapan Strategi Pemasaran Digital Melalui Media Sosial Instagram Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Arunazma. Jurnal of Management and Social Sciences, 1(2), 1–10. https://doi.org/10.59031/jmsc.v1i2.161

Maziyah, N., Nuringwahyu, S., & Zunaida, D. (2021). Pengaruh Kemudahan Penggunaan dan Kemanfaatan Teknologi Informasi Terhadap Minat Beli Pada E-COMMERCE (Studi Pada Pengguna Shopee di Kota Malang). JIAGABI (Jurnal Ilmu Administrasi Niaga/Bisnis), 10(1), 49–55.

Nafsi, F. S., & Kusuma, Y. B. (2023). Penerapan Digital Marketing pada E-commerce dan Media Sosial dalam Upaya Peningkatan Penjualan Produk PT Behaestex. Muqaddimah: Jurnal Ekonomi, Manajemen, Akuntansi Dan Bisnis, 1(3), 156–166.

Ozdemir, E., & Sonmezay, M. (2020). The effect of the e-commerce companies’ benevolence, integrity and competence characteristics on consumers’ perceived trust, purchase intention and attitudinal loyalty. Business and Economics Research Journal, 11(3), 807–821.

Putri, M. S., & Riofita, H. (2024). Pengaruh Media Sosial Dalam Mengoptimalkan Pemasaran Dan Penjualan. Jurnal Ilmu Pendidikan Dan Pembelajaran, 6(3).

Putri, Y. R. N., & Wasiman, W. (2024). Pengaruh Pemasaran Langsung, Kemudahaan Penggunaan, Dan Kepercayaan Terhadap Minat Beli Marine Safety Equipment Pada PT Hong Yi Indonesia. Jurnal Ekonomi & Manajemen Indonesia, 24(1), 14–26.

Rahmawati, S. D. (2021). Pengaruh media sosial seorang influencer dalam meningkatkan penjualan melalui e-commerce. NCOINS: National Conference Of Islamic Natural Science, 1(1), 281–294.

Silaen, K., Bachtiar, L. E., Silaen, M., & Parhusip, A. (2024). Strategi Pemasaran Digital Untuk Meningkatkan Penjualan Produk Lokal Diera Online. Jurnal Pengabdian Kolaborasi Dan Inovasi IPTEKS, 2(3), 1072–1079.

Suryani, T., MM, P., Nurhadi, M., Fauzi, A. A., & SS, M. M. (2020). E-marketing Bagi UKM: Strategi Periklanan, Website & Media Sosial. Jakad Media Publishing.

Zulfikar, T., Aprianti, I., & Rachmawati, E. (2022). Digital marketing and brand image to increase consumer purchase interest. Jurnal Manajemen Industri Dan Logistik (JMIL), 6(1), 21–29.

Downloads

Published

2025-01-17

How to Cite

Immanuel Zai, & Mashita Ayuni. (2025). Pengaruh Penggunaan Media Sosial sebagai Strategi Promosi terhadap Peningkatan Penjualan di PT. Destini Marine Safety. Faedah : Jurnal Hasil Kegiatan Pengabdian Masyarakat Indonesia, 3(1), 97–107. https://doi.org/10.59024/faedah.v3i1.1247

Similar Articles

<< < 7 8 9 10 11 12 

You may also start an advanced similarity search for this article.