Sosialisasi E-Commerce: Menciptakan Wirausahawan Muda Melalui Teknologi Digital

Authors

  • Darmeinis Darmeinis Universitas Panca Sakti Bekasi
  • Gealsy Ghefira Tsalsabila Universitas Panca Sakti Bekasi
  • Nur Aryaningsih Universitas Panca Sakti Bekasi
  • Muhammad Fahrul Ramdhani Universitas Panca Sakti Bekasi
  • Jihan Aulia Nurjanah Universitas Panca Sakti Bekasi
  • Muhammad Daffanda Fadilla Universitas Panca Sakti Bekasi
  • Arya Hafidz Maulana Universitas Panca Sakti Bekasi
  • Ratna Sari Dewi Universitas Panca Sakti Bekasi

DOI:

https://doi.org/10.59024/faedah.v2i4.1176

Keywords:

Service, Entrepreneurship, Digital, Socialization

Abstract

Implementation of the Community Service Activity (PKM) was conducted at SMK Negeri 58 Jakarta, aimed at providing a socialization session on how to become young enterpreneurs by utilizing existing digital technology. The participants of this activity were the students of SMK Negeri 58 Jakarta. The socialization began with a presentation of the material, do practice on how to start becoming young enterpreneurs, then a sharing session about experiences, and concluded with a games related to the material presented. This Community Service Activity (PKM) was positively received by the staff and students of SMK Negeri 58 Jakarta. The event ran smoothly thanks to the enthusiasm of the participants in engaging in each part of the socialization activities.

References

Aidhi, A. A., Harahap, M. A. K., Rukmana, A. Y., Permatasari, S., Simalungun, U., & Pattimura, U. (2023). Peningkatan daya saing ekonomi melalui peranan inovasi. [Judul Jurnal], 2(02), 118–134. https://doi.org/https://doi.org/10.58812/jmws.v2i02.229

Ansor, Z., & Pratiwi, V. (2018). Pengaruh lingkungan sekolah terhadap hasil belajar IPA siswa kelas IV di MI Nurul Huda Gebangan Kecamatan Kapongan Kabupaten Situbondo Tahun Pelajaran 2017/2018. Jurnal Cendekia Pendidikan, 20–32. https://unars.ac.id/ojs/index.php/cendekiapendidikan/article/download/1987/1749

Aprianto, N. E. K. (2021). Peran teknologi informasi dan komunikasi dalam bisnis. International Journal Administration, Business & Organization, 2, 8–15. [URL yang tidak valid dihapus]

Darsiti, D., Ramdan, I. S., Syafitri, N., Lestari, W. A., Suryaman, W. J., & Alamsyah, S. K. (2024). Analisis kelayakan bisnis untuk pengembangan pemasaran kacang sangrai Ewooww yang luas. Faedah: Jurnal Hasil Kegiatan Pengabdian Masyarakat Indonesia, 2(1), 113-125.

Endang, I. (2023). Penerapan pemasaran digital melalui toko online pada UMKM di Kelurahan Tanjungsari. Faedah: Jurnal Hasil Kegiatan Pengabdian Masyarakat Indonesia, 1(2), 106-117.

Hanif, A., & Iryanti, E. (2023). Penguatan merek dan visualisasi produk berbasis digital pada UMKM “Doyan Jajan” Desa Laweyan, Kecamatan Sumberasih, Kabupaten Probolinggo. Faedah: Jurnal Hasil Kegiatan Pengabdian Masyarakat Indonesia, 1(2), 84-97.

Hartman, A., Sifonis, J., & Kador, J. (2000). Net Ready : Strategies for Success in The E-conomy. New York : McGraw Hill. https://perpustakaan.politekniktempo.ac.id/index.php?p=show_detail&id=258&keywords=

Ilmi, S. N., Hadi, A. H. N. S., Muzakki, F. D. P., Khabibah, M., Fajari, M. S., Sugiharto, V. D. D., & Arum, D. P. (2023). Meningkatkan pengetahuan masyarakat terhadap digitalisasi marketing di Kelurahan Tanggung Kota Blitar. Faedah: Jurnal Hasil Kegiatan Pengabdian Masyarakat Indonesia, 1(2), 76-83.

Misnawati, M., Christy, N. A., Isman, I., Anwarsani, A., Nopy, Y., & Salwa, N. (2024). Strategi sukses untuk bisnis pengetikan dan fotokopi di era digital. Maeswara: Jurnal Riset Ilmu Manajemen dan Kewirausahaan, 2(2), 302-314.

Pangestu, A. I. A., Zabaril, F. M., Laksono, D. A., Safitri, D. N., Amalia, J., Mustika, A. M., ... & Najmudin, N. (2023). Implementasi pemanfaatan media sosial dalam pengembangan desa wisata Menari Tambaknegara. Faedah: Jurnal Hasil Kegiatan Pengabdian Masyarakat Indonesia, 1(4), 09-18.

Putri, L. A., & Rahmi, U. (2024). Pemanfaatan media digital untuk meningkatkan minat belajar PAI pada generasi milenial. Faedah: Jurnal Hasil Kegiatan Pengabdian Masyarakat Indonesia, 2(1), 27-31.

Qisthiano, M. R., & Pramana, D. (2023). Menggapai keunggulan promosi di era digital: Kolaborasi Canva untuk peningkatan ekonomi lokal. Faedah: Jurnal Hasil Kegiatan Pengabdian Masyarakat Indonesia, 1(3), 243-249.

Riswandi, B. A. (2006). Hukum cyberspace. Yogyakarta: Gita nagari. https://perpustakaan.komnasperempuan.go.id/web/index.php?p=show_detail&id=4612

Syarifah, I., Azis, A., Setiyawan, A. D., & Muarief, R. (2022). Menumbuhkan jiwa entrepreneur di era digital pada remaja Karang Taruna Kabupaten Gresik. BERNAS: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 3(4), 957–960. https://doi.org/10.31949/jb.v3i4.3307

Downloads

Published

2024-11-30

How to Cite

Darmeinis Darmeinis, Gealsy Ghefira Tsalsabila, Nur Aryaningsih, Muhammad Fahrul Ramdhani, Jihan Aulia Nurjanah, Muhammad Daffanda Fadilla, … Ratna Sari Dewi. (2024). Sosialisasi E-Commerce: Menciptakan Wirausahawan Muda Melalui Teknologi Digital. Faedah : Jurnal Hasil Kegiatan Pengabdian Masyarakat Indonesia, 2(4), 171–178. https://doi.org/10.59024/faedah.v2i4.1176

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

<< < 6 7 8 9 10 11 12 13 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.