Menganalisis Permasalahan Komunikasi Anak Usia Dini 4-5 Tahun Di TK Asisi Medan

Authors

  • Maria Feronika Simatupang Universitas Negeri Medan
  • Chamelia Tasri Universitas Negeri Medan
  • Mei Febrina Universitas Negeri Medan
  • Elya Siska Anggraini Universitas Negeri Medan
  • Aman Simaremare Universitas Negeri Medan

DOI:

https://doi.org/10.59024/atmosfer.v2i3.879

Keywords:

Communication, Communication Problems, Children Aged 4-5 Years

Abstract

Communication is a process where two or more people form or exchange information with each other. Communication is an important aspect in children's development, especially at the age of 4-5 years. At this age, children experience rapid development in their language and communication skills. However, some children may experience difficulties in communicating, which can hinder their social, emotional and academic development. This research uses a qualitative approach with observation methods with children. The research aims to analyze communication problems in children aged 4-5 years.

 

 

References

Anggraini, E, Simaremare, & Listia, W, 2023. Komunikasi Efektif Dalam Pendidikan. Madani Berkah Abadi.

Anggraini. S. E. (2022). Membangun Komunikasi Efektif Verbal dan Non Verbal dalam Pembelajaran Anak Usia Dini di Kelurahan Negeri Baru. Jurnal Usia Dini. 8.

Faisal. A. I. V. (2019). IMPEMENTASI KOMUNIKASI EFEKTIF DALAM PEMBELAJARAN ANAK USIA DINI DI TK RUMAH CITTA YOGYAKARTA. Jurnal Kependidikan. 20.

Jalil. A. & Abdul Rahman Syaputra Batubara. (2018). TRATEGI KOMUNIKASI EFEKTIF DALAM PEMBELAJARAN BERBASIS TIK PADA ANAK USIA DINI SEBAGAI UPAYA MENINGKATKAN MINAT BELAJAR. Jurnal Pendidikan Islam Anak Usia Dini Dan Pendidikan Bahasa Arab. 3

Mahadi, U. (2021). Komunikasi Pendidikan (Urgensi Komunikasi Efektif dalam Proses Pembelajaran). JOPPAS, 2.

Natalia Desiani, & Gilar Gandana, 2019. Komunikasi Dalam PAUD, Tasikmalaya: Ksatria

Siliwangi.

Nofrion, 2023, Komunikasi Pendidikan Penerapan Teori dan Konsep Komunikasi dalam Pembelajaran, Jakarta: Prenadamedia Group.

Sari Yunita, 2023, Strategi Komunikasi Efektif Guru dan Siswa Taman Kanak-kanak, Yogyakarta: CV Budi Utama.

Sudirjo Encep H, & Muhammad Nur Alif, 2021, Komunikasi dan Interaksi Sosial Anak, Bandung: CV Salam Insan Mulia.

Wisman, Y. (2017). KOMUNIKASI EFEKTIF DALAM DUNIA PENDIDIKAN. Jurnal Nomosleca, 3.

Published

2024-06-10

How to Cite

Maria Feronika Simatupang, Chamelia Tasri, Mei Febrina, Elya Siska Anggraini, & Aman Simaremare. (2024). Menganalisis Permasalahan Komunikasi Anak Usia Dini 4-5 Tahun Di TK Asisi Medan. Atmosfer: Jurnal Pendidikan, Bahasa, Sastra, Seni, Budaya, Dan Sosial Humaniora, 2(3), 79–83. https://doi.org/10.59024/atmosfer.v2i3.879

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.