Pengembangan Elektornik Modul Dengan Menggunakan Kvisoft Flip Book Maker Padam Kelas XI SMA Negeri 9 Luwu Utara

Authors

  • Mita Rosanti Institut Agama Islam Negeri Palopo
  • Nur Zahrah Institut Agama Islam Negeri Palopo
  • Nilam Permatasari Institut Agama Islam Negeri Palopo
  • Siti Marwiyah Institut Agama Islam Negeri Palopo
  • Nurdin K Institut Agama Islam Negeri Palopo
  • M. Zuljalal Alhamdany Institut Agama Islam Negeri Palopo

DOI:

https://doi.org/10.59024/atmosfer.v1i4.351

Keywords:

Adab Using Social Media, Electronic Module, Kvisoft Flip Book Maker

Abstract

The aim of this research is to prove the validity and practicality of the electronics modules that use KviSoft Flip Book Maker. The study was conducted at the 9th Luwu North State High School with a 4D model: (1) Phase Definition, (2) Design Phase, (3) Phase Development, and (4) Phase Distribution.After the development of electronic modules using 4D models, the next step is validity and practicality. Specifically, (1) the results of the validation of the electronic product module from the material expert show 100% presentation and belong to a very valid category; (2) the verification results from the media expert show 68% and are belonging to a good or valid Category; and (3) the validity results from a linguist show 82% and come from the category ve (4) In the electronic practicality test of the elevation module, the student's answers are based on calculations of the IF formula using Microsoft Excel. For example, the material aspect receives 3,06 with a good or valid category, the media aspect receivers 3,05 with a well or valid Category, the language aspect receiving 4, 58 with a very good or very valid Category; the illustration aspect receves 2,52 with a valid Category or Aspect, and the instruction unit receives 2,52 of a valid category or Aspects. Based on the results, it can be concluded that the electronic learning module of the Islamic educational material uses valid social media and can be used as a learning medium in practice.

References

Arida, S. F., & Ikhsan, M. F. (2023). Analisis Kemampuan Penalaran Matematis Siswa Kelas V Sekolah Dasar di Desa Sukolilo Pati Terhadap Pengerjaan Soal Berbasis Pembuktian. ENGGANG: Jurnal Pendidikan, Bahasa, Sastra, Seni, dan Budaya, 3(2), 124-131.

Bere, G. B. (2023, May). Meningkatkan Motivasi Dan Prestasi Belajar Akuntansi Melalui Model Discovery Learning pada Siswa Kelas XI AK. 1 SMK St. Willibrodus Betun Tahun Pelajaran 2022/2023. In PROSIDING SEMINAR NASIONAL PENDIDIKAN, BAHASA, SASTRA, SENI, DAN BUDAYA (Vol. 2, No. 1, pp. 227-235).

Christy, N. A. (2020). Revitalisasi pembelajaran bahasa dan sastra indonesia selama masa pandemi covid-19. Enggang: Jurnal Pendidikan, Bahasa, Sastra, Seni, dan Budaya, 1(1), 1-15.

Datu, Y. L., Nyoto, N., Diplan, D., & Manesa, F. X. (2023, April). Upaya Meningkatkan Keterampilan Menulis Deskripsi Dengan Menggunakan Metode Tanya Jawab Berbantuan Media Gambar Berseri Pada Peserta Didik Kelas IV-A Di SDN 8 Menteng Palangka Raya. In PROSIDING SEMINAR NASIONAL PENDIDIKAN, BAHASA, SASTRA, SENI, DAN BUDAYA (Vol. 2, No. 1, pp. 31-41).

Elvianasti, Mega, and Agus Pambudi Dharma, ‘Pelatihan Pembuatan Media Flipbook Bagi Guru Sma Muhammadiyah Se-Dki Jakarta’, Abdimas Universal, 1.1 (2019), 6–10

Elvyra, E., & Pratiwi, T. L. (2023). The Effect of Using Kahoot In Writing Functional Text For Senior High School Students. ENGGANG: Jurnal Pendidikan, Bahasa, Sastra, Seni, dan Budaya, 3(2), 104-114.

Fadila, T. I., & Susetyo, B. (2023). Pengaruh Metode SQ3R Dalam Meningkatkan Keterampilan Membaca Pemahaman Anak Dengan Gangguan Spektrum Autisme Kelas V. ENGGANG: Jurnal Pendidikan, Bahasa, Sastra, Seni, dan Budaya, 3(2), 49-54.

Fahik, M. (2023, May). Penerapan Metode Kooperatif Tipe Stad Untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Pendidikan Kewarganegaraan Pada Siswa Kelas XI IPS 1 SMA Negeri 1 Malaka Barat Tahun Pelajaran 2022/2023. In PROSIDING SEMINAR NASIONAL PENDIDIKAN, BAHASA, SASTRA, SENI, DAN BUDAYA (Vol. 2, No. 1, pp. 215

Kurnia, Ayu, and Dian Veronika Sakti Kaloeti, ‘Penerapan Adab Penggunaan Media Sosial Siswa Sekolah Dasar: Komparasi Sekolah Islam Dan Sekolah Umum’, Jurnal Psikologi Islam Dan Budaya, 2.2 (2019), 99–110

Puspitasari, Anggraini Diah, ‘Penerapan Media Pembelajaran Fisika Menggunakan Modul Cetak Dan Modul Elektronik Pada Siswa SMA’, JPF (Jurnal Pendidikan Fisika) Universitas Islam Negeri Alauddin Makassar, 7.1 (2019), 17–25

Rafiq, Ahmad, ‘Dampak Media Sosial Terhadap Perubahan Sosial Suatu Masyarakat’, Global Komunika, 1.1 (2020), 18–29

Ramdhan, Muhammad, Metode Penelitian (Cipta Media Nusantara, 2021)

Romayanti, Cici, Agus Sundaryono, and Dewi Handayani, ‘Pengembangan E-Modul Kimia Berbasis Kemampuan Berpikir Kreatif Dengan Menggunakan Kvisoft Flipbook Maker’, Alotrop, 4.1 (2020)

Triyono, Slamet, Dinamika Penyusunan E-Modul, ed. by Abdul (Penerbit Adab, 2021)

Wulandari, Fatika, Relsas Yogica, and Rahmawati Darussyamsu, ‘Analisis Manfaat Penggunaan E-Modul Interaktif Sebagai Media Pembelajaran Jarak Jauh Di Masa Pandemi Covid-19’, Khazanah Pendidikan, 15.2 (2022), 139–44

Downloads

Published

2023-10-10

How to Cite

Rosanti, M., Nur Zahrah, Nilam Permatasari, Siti Marwiyah, Nurdin K, & M. Zuljalal Alhamdany. (2023). Pengembangan Elektornik Modul Dengan Menggunakan Kvisoft Flip Book Maker Padam Kelas XI SMA Negeri 9 Luwu Utara. Atmosfer: Jurnal Pendidikan, Bahasa, Sastra, Seni, Budaya, Dan Sosial Humaniora, 1(4), 162–171. https://doi.org/10.59024/atmosfer.v1i4.351

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.