Upaya Peningkatan Penjualan Terhadap Produk UMKM “Mama Ni” Yang Tersedia Di Transmart Rungkut

Authors

  • Ririn Sasmianingtias Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur
  • Lia Nirawati Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur

DOI:

https://doi.org/10.59024/faedah.v1i3.254

Keywords:

Product Display, Sales Increase, UMKM

Abstract

Empowerment of Micro, Small and Medium Enterprises in the midst of globalization and high competition requires that this form of business be able to face global challenges, such as increasing product and service innovation, developing human and technological resources, and expanding marketing areas. This research uses qualitative methods so that the research process can be adapted to the facts encountered in the field when conducting research. Implementation of displays or good arrangement of goods can attract consumers' attention and help them to easily observe the items on display and finally buy these items.

References

Anggoro, Y. A. (2023). Sambal Mamani Manfaatkan Kolaborasi Program Diskopindag Untuk Kembangkan Usaha. https://www.kliktimes.com/news/7298319528/sambal-mamani-manfaatkan-kolaborasi-program-diskopindag-untuk-kembangkan-usaha

Indonesia, K. R. (2021). Tingkatkan Daya Saing UMKM Melalui Kemitraan dengan Usaha-Usaha Besar.

Johan Oscar Ong, Achmad H. Sutawijaya, & Ahmad Badawi Saluy. (2020). Strategi Inovasi Model Bisnis Ritel Modern Di Era Industri 4.0. Jurnal Ilmiah Manajemen Bisnis, 6(2), 201–207.

Malang, T. (2023). Sambal MamaNi, Produksi UKM Kota Malang yang Tembus Pasar Internasioal Berkat Dukungan Wali Kota. https://tugumalang.id/sambal-mamani-produksi-ukm-kota-malang-yang-tembus-pasar-internasioal-berkat-dukungan-wali-kota/

Musyawarah, I. Y., & Idayanti, D. (2022). Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Penjualan Pada Usaha Ibu Bagas di Kecamatan Mamuju. Forecasting: Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen, 1(1), 1–13.

Ningsih, J. (2019). Pengaruh Store Atmosphere, Display Produk Dan Promosi Terhadap Pembelian Impulsif Di Mirota Kampus Yogyakarta. Jurnal Ilmiah Manajemen Bisnis, 5(02), 190–203.

Prassetyo, N., & Hanny, R. (2021). Pengaruh Display Produk Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Buku Terbitan Mizan (Studi Kasus Toko Buku Gunung Agung BSD). Media Ekonomi, 20(2), 38. https://doi.org/10.30595/medek.v20i2.11220

S, A. (2021). Awalnya Hobi Makan Pedas, Sambal Mama Ni dari Malang Mendunia. https://kabarmalang.com/22105/awalnya-hobi-makan-pedas-sambal-mama-ni-dari-malang-mendunia/amp

Sedyastuti, K. (2018). Analisis Pemberdayaan UMKM Dan Peningkatan Daya Saing Dalam Kancah Pasar Global. INOBIS: Jurnal Inovasi Bisnis Dan Manajemen Indonesia, 2(1), 117–127. https://doi.org/10.31842/jurnal-inobis.v2i1.65

Downloads

Published

2023-07-08

How to Cite

Ririn Sasmianingtias, & Lia Nirawati. (2023). Upaya Peningkatan Penjualan Terhadap Produk UMKM “Mama Ni” Yang Tersedia Di Transmart Rungkut . Faedah : Jurnal Hasil Kegiatan Pengabdian Masyarakat Indonesia, 1(3), 84–92. https://doi.org/10.59024/faedah.v1i3.254

Similar Articles

<< < 2 3 4 5 6 7 

You may also start an advanced similarity search for this article.