Model Probing-Prompting Learning Pada Pembabelajaran Materi Rambu-Rambu Lalu Lintas Kelas III Sekolah Dasar
DOI:
https://doi.org/10.59024/bhinneka.v2i1.659Keywords:
Method, Probing Prompting, Traffic SignsAbstract
Learning about traffic signs has been carried out since elementary school level. The right learning model will certainly make it easier for students to absorb the material and make it easier for students to understand and remember it. The Probing Prompting learning model is a learning model that can be applied to traffic sign material. This article uses a descriptive method with literature study techniques.
References
Agitha, N., Saefudin, R., & Wijaya, I. G. P. S. (2021). Media Pembelajaran Pengenalan Alat Transportasi dan Rambu Lalu Lintas Berbasis Android untuk Sekolah Dasar. Edumatic: Jurnal Pendidikan Informatika, 5(2), 243–251. https://doi.org/10.29408/edumatic.v5i2.4100
Anzar, S. F., & Mardhatillah. (2017). Analisis Kesulitan Belajar Siswa pada Pembelajaran Bahasa Indonesia di Kelas V SD Negeri 20 Meulaboh Kabupaten Aceh Barat Tahun Ajaran 2015/2016. Bina Gogik, 4(1 Maret 2017), 53–64.
As’ad Badar, Khairuddin YM, S. (2023). Upaya Meningkatkan Pola Berpikir Kritis Peserta Didik Melalui Probing Prompting Model’s Pada Mata Pelajaran Fiqih kelas VIII Di Madrasah Tsanawiyah Jam’iyah Mahmudiyah Tanjung Pura. ALACRITY : Journal of Education, 3(1), 41–53. https://doi.org/10.52121/alacrity.v3i1.127
Bomantara, G., & Zulherman, Z. (2021). Pengaruh Model Pembelajaran Probing-prompting terhadap Peningkatan Prestasi Belajar Siswa Sekolah Dasar. Edukatif: Jurnal Ilmu …, 3(5), 3105–3112. https://edukatif.org/index.php/edukatif/article/view/1227
Ija Skolastika, S. (2023). Peran Non-Governmental Organization Cakra Abhipraya Responsif dalam. Mindset : Jurnal Pemikiran Pendidikan Dan Pembelajaran, 3(2), 44–51.
Karwati, N. P. R. (2018). Pengaruh Model Pembelajaran Probing Prompting Berbantuan Multimedia Terhadap Hasil Belajar Ipa. Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Pendidikan, 2(2), 105. https://doi.org/10.23887/jppp.v2i2.15386
Khair, U. (2018). Pembelajaran Bahasa Indonesia dan Sastra (BASASTRA) di SD dan MI. AR-RIAYAH : Jurnal Pendidikan Dasar, 2(1), 81. https://doi.org/10.29240/jpd.v2i1.261
Khasanah, N. (2021). Application of the Probing-Prompting Learning Model in Improving Social Studies and PKN Learning Motivation on Theme 8 Grade IV Students at SDN Jatinegara Kaum 05 Morning Academic Year 2020/2021. Kalam Cendekia: Jurnal Ilmiah Kependidikan, 9, 89. http://www.nber.org/papers/w16019
Linarwati, M., Fathoni, A., & Minarsih, M. M. (2016). Studi Deskriptif Pelatihan Dan Pengembangan Sumberdaya Manusia Serta Penggunaan Metode Behavioral Event Interview Dalam Merekrut Karyawan Baru Di Bank Mega Cabang Kudus. Journal of Management, 2(2), 1–8.
Novena, V. V., & Kriswandani, K. (2018). Pengaruh Model Pembelajaran Probing Prompting Terhadap Hasil Belajar Ditinjau Dari Self-Efficacy. Scholaria: Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 8(2), 189–196. https://doi.org/10.24246/j.js.2018.v8.i2.p189-196
Nunu Kodi, O. (2021). the Probing-Prompting Method To Overcome the Monotonous Learning Process in Class. SocioEdu: Sociological Education, 2(2), 26–31. https://doi.org/10.59098/socioedu.v2i2.491
Parmiti, D. P., Margunayasa, I. G., & Citrawati, N. K. Y. (2020). The effect of the probing-prompting learning model assisted by portfolio assessment on science learning outcomes of 3rd grade students. International Journal of Innovation, Creativity and Change, 11(4), 96–111.
Putri, F. A., Bramasta, D., & Hawanti, S. (2020). Studi literatur tentang peningkatan kemampuan berpikir kritis siswa dalam pembelajaran menggunakan model pembelajaran the power of two di SD. Jurnal Educatio FKIP UNMA, 6(2), 605–610. https://doi.org/10.31949/educatio.v6i2.561
Ritonga, H. Y. (2022). EFEKTIFITAS PEMBELAJARAN PAI MENGGUNAKAN MODEL PEMBELAJARAN PROBLING PROMPTING UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR PADA MATERI HARI AKHIR PADA SISWA KELAS VI SDN 06 PANGKATAN. Educatioanl Journal: General and Specific Research, 2(2), 1–14. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK558907/
Setiyawan, H. (2022). Penerapan Pembelajaran Matematika Menggunakan Model Probing prompting untuk Materi Aritmatika Sosial Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 6(5), 9007–9014.
Swarjawa, I. W. E., Suarjana, M., & Garminah, N. N. (2013). Pengaruh Model Pembelajaran Probing-Prompting Terhadap Hasil Belajar IPA Siswa Kelas V di SD Negeri 1 Sebatu. Mimbar PGSD Universitas Pendidikan Ganesha, 1(1), 1–11. http://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JJPGSD/article/download/825/698