Peningkatan Motivasi Pembelajaran IPS Melalui Strategi Role Playing
DOI:
https://doi.org/10.59024/bhinneka.v2i1.639Keywords:
motivation to learn, role playing, learning modelAbstract
This research has the aim of knowing how the effect of role playing learning on increasing social studies learning motivation in 6th grade students of SD Bojong Salam 4. This study uses an experimental method. or experiment. Based on quantitative data analysis, it can be concluded that this role playing learning model has a significant effect on increasing students' learning motivation.
References
Chairunnisa, C. C., Az-zahra, J. F., Istianti, T., Studi, P., Guru, P., Dasar, S., & Pendidikan, U. (2021). Analisis Materi IPS Kelas IV Tema Berbagai Pekerjaan dengan. Jurnal Pendidikan Tambusai, 5, 9072–9079.
Dewi, R. P., & Gunansyah, G. (2014). Penerapan metode pembelajaran role playing untuk meningkatkan motivasi dan hasil belajar siswa pada pembelajaran IPS di sekolah dasar. Jurnal Penelitian Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 2(3), 1–10. https://jurnalmahasiswa.unesa.ac.id/index.php/jurnal-penelitian-pgsd/article/view/12216
Kristin, F. (2018). Meta-Analisis Pengaruh Model Pembelajaran Role Playing Terhadap Hasil Belajar Ips. Refleksi Edukatika : Jurnal Ilmiah Kependidikan, 8(2). https://doi.org/10.24176/re.v8i2.2356
Putri, R. A., Sugiono, & Sabri, T. (2017). Pengaruh Model Role Playing dalam Pembelajaran IPS. 1, 12.
Wahyuni, I., Slameto, S., & Setyaningtyas, E. W. (2018). Penerapan Model PBL Berbantuan Role Playing Untuk Meningkatan Motivasi Dan Hasil Belajar IPS. Jurnal Ilmiah Sekolah Dasar, 2(4), 356. https://doi.org/10.23887/jisd.v2i4.16152
Wibowo, S. (2015). PENINGKATAN MOTIVASI BELAJAR DALAM PEMBELAJARAN IPS MELALUI STRATEGI ROLE PLAYING PADA SISWA KELAS IV SEMESTER II SDN SUMBERAN TAHUN 2014/2015. II, 1–15.